نویسنده در کتاب آنچه سینما هست (که در سال 2010 چاپ شده است) با طرح مجدد و روزآمد پروژه ی آندره بازن نظریه پرداز بزرگ فرانسوی در مورد سینما، سعی دارد از پی تحولات برآمده از «رسانه های نو» و تصویرپردازی دیجیتال، بار دیگر به پرسش از امکانات و معنای سینما در هزاره جدید بپردازد. او در این کار تلاش دارد نظریه ی «رئالیستی» بازن را از دام تنگ نظری ها و ذات گرایی منسوب به آن نجات دهد و روایتی انعطافپذیر از آن ارائه دهد که قابلیت هم سخنی با تحولات جدید سینما را دارد، اما در عین حال امکان موضع گیری در قبال رویکردهایی را به ما می بخشد که، همسو با تحولات اخیر، گاه پیوند سینما و امر واقعی را از اساس نادیده می گیرند و آن را در تصویرپردازی دست کاری شده و نوعی «انیمیشن واقع نما» تحلیل می برند. اندرو بحث خود را نه به صورت انتزاعی، بلکه با رجوع به فیلم های برجسته ی تاریخ سینما، به ویژه سینمای فرانسه، و مباحث شکل گرفته پیرامون آن ها (از جمله در دوره های مختلف نشریه ی کایه دوسینما) پیش می برد، و در این میان کانون تمرکز خود را دو فیلم قرار می دهد که رابطه ای معنادار و مهم میان آن ها قائل می شود: چهارصد ضربه، اثر فرانسوا تروفو، و سرگذشت شگفت انگیز املی پولن، اثر ژان پیر ژونه.
قرائت کتاب آنچه سینما هست برای تمامی علاقهمندان هنر سینما و کسانی که به تحولات تاریخ و نظریههای سینما، تحولات اخیر در حوزه ی تکنولوژی دیجیتال و تأثیر آن ها بر ماهیت سینما، و آندره بازن و نگره ی رئالیستی علاقمندند می تواند بسیار روشنگر باشد. دادلی اندرو(متولد 1945) یکی از نظریهپردازان و پژوهشگران بزرگ سینما و استاد دانشگاه یِیل است که کتابهای متعددی در مورد آندره بازن، سینمای فرانسه، و نظریهی فیلم دارد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.